چرم دوزی فرش - قالیشویی مهباف

چرم های فرش نوارهایی پیش از آماده از جنس چرم مصنوعی و با کیفیت های متفاوت می باشند و عموما رنگ آن ها قهوه ای سوخته می باشد .

چرم دوزی در لبه ی طولی فرش و در راستای شیرازه دوخته و نصب می گردد .

افکار عمومی رایج بر این اساس است که اگر فرش چرم داشته باشد ، فرش نفیس و خوبی است و اگر نداشته باشد فرش خوبی نیست . در صورتی که این افکار رایج کاملا غلط می باشد و چرم داشتن و ند اشتن فرش هیچ ارتباطی به خوب و نفیس بودن و یا عدم آن ندارد .

چرم دوزی فرش - قالیشویی مهباف

کاربردهای چرم دوزی در فرش :

  1. چرم دوزی در فرش های دستبافت عموما به منظور جلوگیری از لول شدن یا جمع شدن لبه های طولی فرش به سمت داخل آن ، انجام می شود . البته فقط برای برخی از فرش ها نیاز است و برخی دیگر هیچ نیازی به چرم دوزی ندارد و بدون چرم هم لبه های آن لول نمی شود .
  2. یکی از دلایل دیگری که برای برخی از فرش های دستبافت چرم دوزی می کنند ، جلوگیری از سر خوردن فرش بر روی زمین می باشد که چرم تا حد زیادی مانع از سر خوردن فرش می شود .
  3. دلیل دیگر چرم دوزی فرش ها کمک به زیباتر شدن آن ها می باشد .
  4. از کاربردهای دیگر آن می توان به استحکام بخشیدن لبه های فرش و محافظت نسبی در برابر رطوبت نیز اشاره کرد

همچنین بخوانید….

محافظ ریشه کاور جاجیم چیست؟

اگر شما از افرادی هستید که از نا مرتبی ریشه و زود به زود کثیف شدن آن ها خسته شدید و می خواهید از شر این مشکلات خلاص شوید به شما پیشنهاد می کنیم از کاور ریشه جاجیم استفاده کنید.

زمان تعویض نوار چرم فرش :

نوارهای چرمی پشت فرش به مرور زمان و بر اثر پاخور، رفت و آمدها و همچنین شستشوهای مکرر پوسیده و ترک خورده می شوند . اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد و هیچ اثر منفی ارزشی بر روی فرشتان نخواهد گذاشت .

در صورت تمایل با پرداخت هزینه ای جزئی می توانید چرم فرش خود را در مجموعه فرش و قالی شویی مهباف ترمیم یا تعویض کنید .

چرم دوزی تقویت شده چیست ؟

در برخی مواقع بر مبنای نیاز و نوع هر فرش دستبافت ( مثل فرش های بیجار که بسیار ضخیم هستند)

در زیر چرم یعنی ما بین فرش و چرم نوارهای مقوایی ضخیمی قرار می دهند که عملکرد نوار چرمی را تقویت کنند و افزایش بدهند .

در فرش هایی مانند فرش های بیجار عموما به این نحو چرم دوزی می شود .

چرا که لبه های طولی آن ها تمایل بیشتری به لول شدن به داخل فرش دارند و ممکن است نوار چرم به تنهایی زورش به مقابله یا لول شدن آن نرسد و نیاز به نیروی بیشتری می باشد که آن را با مقواهای ضخیمی مثل مقوا جعبه شیرینی تامین می کنیم .

چرم دوزی فرش - قالیشویی مهباف

روش های دوخت و نصب چرم :

چرم دوزی در فرش های ماشینی توسط دستگاه انجام می شود و عموما در داخل دوخت شیرازه فرش قرار می گیرد و یک طرف آن آزاد و رها می باشد .

اما در فرش های دستبافت با دست دوخته می شود و روش های متنوعی دارد که معمول ترین و رایج ترین آن روش زیگزاگی ( هفت و هشتی ) می باشد .

روش های دوخت هر چرم بر روی فرش های دستبافت بر اساس نوع و ضخامت آن فرش مشخص و تعیین می گردد .

برای انجام خدمات چرم دوزی توسط بهترین استاد کاران ایران می توانید سفارش خدمات خود را در قالی شویی مهباف به ثبت برسانید .

سفارش آنلاین

شما مشتریان عزیز می توانید از طریق شماره تلفن های ذکر شده در این صفحه ، با تمامی شعبات فعال قالیشویی مهباف تماس بگیرید و همچنین با فرم ثبت سفارش آنلاین، سفارش خود را بصورت غیره حضوری ثبت کنید.

قالیشویی مهباف

مجموعه فرش مهباف در حدود ۷۰ سال پیش به صورت موروثی فعالیت خود را در بازار فرش تهران آغاز کرد و در حال حاضر یکی از بنام ترین و معتمد ترین برند های فرش دستبافت ایران است.

  • ایمیل:mahbafcarpet@gmail.com
  • آدرس:تهران، آزادگان جنوب، جاده احمد آباد مستوفی، میدان پیامبر اعظم، کوچه گلستان یکم، پلاک ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *