امروزه به دلیل کوچک شدن خانه ها ، نداشتن تجهیزات ، مشغله زیاد،صرفه جویی در مصرف آب و…. باعث شده که کار شستشوی فرش را به کارخانه های قالی شویی بسپاریم.

اما گاها پیش میاد بر طبق عادت های ریشه دار غلط قدیمی و یا صرفه جویی در هزینه ها برای تمیزی فرش از شامپو استفاده می کنیم.

مشکل کجاست؟

اصلا فکر کردین که کثیفی های فرشتون بعد از استفاده از شامپو فرش کجا می رود؟!

همه کثیفی ها و گرد و غبار و خاک های سطح فرش به عمق و متن فرش میره و انباشته می شود. ظاهرا تمیز ولی باطنا…

این انباشتگی و کثیفی به صورت گل مانند و مرطوب در عمق فرش باقی میماند و وقتی این گل ها خشک بشن،عین سمباده عمل می کنند و باعث ساییدگی زود هنگام فرش هایتان می شود.

شستشو فرش با شامپو فرش - قالیشویی مهباف

پس بخاطر صرفه جویی در هزینه قالی شویی، بهای بسیار سنگین تر برای درمان سلامتی خانواده و خرید مجدد فرش رو متحمل نشین و به اقتصاد خانواده ضربه نزنید.

دلیل دیگر مناسب نبودن شامپو فرش الرژی زا بود آن می باشد چرا که بسیاری از پاک کننده های شیمیایی من جمله شامپو فرش ها یکی از علل اصلی آلرژی های پوستی و تنفسی در کودکان و بزرگسالان می باشند.

از دلایل دیگر عدم استفاده از شامپو فرش می توان به زرد شدن و یا همچنین پخش شدگی برخی از رنگ های فرش(خصوصا فرش دستبافت)اشاره نمود.

برخی از پشم فرش ها به نوعی می باشند که به شامپو فرش و برخی از مواد شوینده واکنش نشان داده و دچار زرد شدگی و یا کدری و یا چرک مردی می شوند. که گاهی خسارت های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

همچنین بخوانید….

نکات ارزشمند و کلیدی افزایش عمرفرش ها ( قسمت سوم)

در زمان های قدیم تر عموما مساحت فرش هایی که داشتند از مساحت منزلشان بیشتر بود و به اصول چیدمانی و قرارگیری فرش در هر فضا توجهی نمی شد ….

در موارد بسیار زیادی از مشتریان قالیشویی مشاهده شده که بابت ترمیم رنگ فرش های نفیسشان درخواست سرویس یا خدمات از مهباف داشتند.عموما هنگامی که علت این آسیب را در فرششان جویا می شویم، متوجه خواهیم شد که به دلیل صرفه جویی اقتصادی و یا پیشنهاد کارگر نظافتی منزلشان، قصد تمیزی فرششان را با شامپو فرش داشته اند که متاسفانه نه تنها از لحاظ اقتصادی نتوانستند صرفه جویی کنند بلکه مجبور به پرداخت هزینه های بالاتر رنگرزی شده اند و فرششان دچار آسیب شد.

شستشو فرش با شامپو فرش - قالیشویی مهباف

حتی برخی مواقع فرش هایی که طی سالیان بسیار زیاد(چند دهه)در قالی شویی شسته نشده و تمام آن سالها فقط با شامپو فرش ظاهر تمیز نگه داشته شده،وقتی که به قالی شویی آورده می شود هر چقدر که این فرش ها را می شوریم و آبکشی می کنیم ازش کف خارج می شود و این نشان از مواد شوینده ی انباشته شده در عمق آن فرش ها می باشد و چون همه ی این شامپو فرش ها از مواد شیمیایی ساخته شده اند باعث پوسیدگی پنهان و ریزش برخی از قسمت های آن فرش می شود.

اما اگر فرشتان را به قالی شویی های متخصص و با تجربه همانند قالی شویی مهباف بسپارین هم در مصرف انرژی، آب،هزینه های اقتصادی و زمان صرفه جویی کردین و هم به دلیل پروسه ی خاک گیری عمر فرش خود را کم ننمودید،سلامتی(آلرژی) خود و عزیزانتان را حفظ کردین و فرشی سالم و تمیز خواهید داشت.

سفارش آنلاین

شما مشتریان عزیز می توانید از طریق شماره تلفن های ذکر شده در این صفحه ، با تمامی شعبات فعال قالیشویی مهباف تماس بگیرید و همچنین با فرم ثبت سفارش آنلاین، سفارش خود را بصورت غیره حضوری ثبت کنید.

قالیشویی مهباف

مجموعه فرش مهباف در حدود ۷۰ سال پیش به صورت موروثی فعالیت خود را در بازار فرش تهران آغاز کرد و در حال حاضر یکی از بنام ترین و معتمد ترین برند های فرش دستبافت ایران است.

  • ایمیل:mahbafcarpet@gmail.com
  • آدرس:تهران، آزادگان جنوب، جاده احمد آباد مستوفی، میدان پیامبر اعظم، کوچه گلستان یکم، پلاک ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *