روش شستشو تابلو فرش در خانه

 

در ابتدا برای جلوگیری از کثیف شدن تابلو فرش‌ها هر روز آن را گردگیری نمایید تا نیازی به شست و شوی تابلو نباشد و همچنین لازم است بدانید که تنها تابلو فرش‌های معتبر هستند که بدون اینکه به ظاهر و بافتشان آسیب وارد شود می‌توان آن‌ها را با آب و صابون شست و سایر تابلو‌هایی را که در ساخت آن‌ها از رنگ‌های شیمیایی استفاده شده نمی‌توان شستشو دارد، زیرا ممکن است رنگ‌های آن ترکیب شوند و در نهایت شکل و ظاهر فرش صدمه ببیند. توجه داشته باشید که تابلو فرش‌ها در هیچ صورتی نیاز به شست و شو ندارند، اما اگر به هر علتی تابلو کثیف شود و نیاز به تمیز شدن پیدا کند بهترین گزینه و پیشنهاد این است که از مراکز قالیشویی‌ معتبر که در این زمینه تخصص و مهارت دارند کمک بگیرید.

مراحل شستشو تابلو فرش

  1. تابلو فرش را از قاب آن جدا کنید.
  2. روی تابلو فرش را به نرمی با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی از بین برود.
  3. شامپو فرش را مطابق با دستورالعملی که روی آن نوشته شده، در آب سرد حل کنید و به کمک اسفنج روی تابلو را با کف حاصل، تمیز کنید.
  4. به هیچ عنوان برای خشک شدن تابلو فرش آن را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. تابلو فرش را در محیطی نسبتا گرم و خشک قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود.
  5. بعد از خشک شدن کامل تابلو فرش، آن را مجدد داخل قاب نصب کنید. از قرار دادن تابلو فرش بر روی طناب برای خشک شدن، خودداری کنید.

نکاتی مهم

  • برای کشیدن شامپوی مخصوص به روی فرش از یک برس یا اسفنج‌هایی با بافت نرم استفاده نمایید و برس‌های سیمی و زبر مانند را کنار بگذارید، زیرا آسیب غیر قابل جبرانی را به تابلو فرش وارد خواهد کرد.
  • استفاده از شامپو فرش‌هایی با درصد پایین خاصیت اسیدی و جوهر نمک برای شما در اولویت بایستی قرار بگیرند.
  • اگر برای شستن تابلو فرش به جای استفاده از کف از آب آن استفاده نمایید تابلو نه تنها تمیز نخواهد شد بلکه لوچ و چسبنده خواهد شد و دیرتر نیز خشک خواهد شد.
  • برای شستشوی تابلو فرش از آب گرم استفاده نکنید، زیرا در صورت استفاده از آب گرم امکان پس دادن رنگ و ادغام رنگ‌های تیره در رنگ‌های روشن وجود دارد.
  •  به هیچ وجه تابلو فرش خود را بر روی طناب پهن نکنید، زیرا ممکن است خط تا شده روی تابلو فرش از بین نرود و یا آنقدر کش بیاید که ظاهر و جلوه اصلی از بین برود.

قالیشویی مهباف، مجری خدمات شسشتو و ترمیم فرش

 

کارخانه قالیشویی مهباف با بیش از 50 سال سابقه در صادرات و خدمات ترمیم و شستشوی فرش آماده ارائه کلیه خدمات قالیشویی و مبل شویی در تهران با نرخ ثابت و بالاترین کیفیت شستشو.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *